Budowa modeli kompetencyjnych:
Celem nadrzędnym budowy Modelu Kompetencyjnego, jest stworzenie jednolitej, czytelnej mapy pożądanych kompetencji pracowników i wynikających z nich, konkretnych zachowań (tzw. kluczowych czynników sukcesu). Model Kompetencyjny umożliwi Ci weryfikację, dobór, ocenę i rozwój pracowników, na poszczególnych stanowiskach, w Twojej Firmie.
- Budowa kultury organizacyjnej firmy,
- Przygotowanie dokładnych opisów stanowisk z uwzględnieniem poziomów kompetencyjnych,
- Przygotowanie i wykorzystanie w praktyce metod oraz narzędzi rekrutacji i selekcji pracowników, w oparciu o kompetencje (wzorce zachowań),
- Przygotowanie i przeprowadzenie ośrodków oceny i ośrodków rozwoju (Assessment / Development Center),
- Przygotowanie i przeprowadzenie audytów kompetencyjnych (weryfikacji rozwoju kompetencji w czasie).
- Planowanie i przygotowanie ścieżek rozwoju kompetencji (szkoleń, warsztatów, projektów coachingowo-mentoringowych, itp),
- Planowanie ścieżek kariery,
- Opracowanie i przygotowanie planów sukcesji,
- Opracowanie systemów motywacyjnych,
- Przygotowanie systemów okresowej oceny pracowników (SOOP).
Audyt kompetencyjny (Development Center):
- Ustaleniu ich indywidualnych ścieżek kariery i kierunków rozwoju zawodowego,
- Stworzeniu planów sukcesji wewnątrz poszczególnych działów,
- Wyłonieniu i promocji talentów (pracowników o największym potencjale),
- Planowaniu programów rozwojowych (szkoleń zewnętrznych i wewnętrznych, projektów coachingowo-mentoringowych, itp.).
Budowa systemów okresowej oceny pracowników (SOOP):
System okresowej oceny pracowników (SOOP) to zindywidualizowany tryb oraz zespół mierników poziomu realizacji zadań w Twojej Firmie oraz swoisty drogowskaz dla pracowników i menedżerów. Wdrożenie SOOP umożliwi Ci obiektywną ocenę ich bieżących działań oraz wyznaczanie celów zawodowych na przyszłość.
- Zobiektywizowanie i ujednolicenie kryteriów oceny pracowników (wyeliminowanie subiektywnych opinii menedżerów),
- Wprowadzenie jasnych kryteriów bieżącej autoanalizy i autooceny pracowników,
- Dokonywanie ocen rozwoju kompetencji i efektywności pracy pracowników w czasie (na bieżąco),
- Racjonalizacja i zindywidualizowanie systemu wynagrodzeń i systemów motywacyjnych (bazujących na realnych efektach pracy),
- Stworzenie planów zastępstw i sukcesji wewnątrz poszczególnych działów,
- Wyłanianie i promowanie liderów (pracowników o największym potencjale i osiągnięciach),
- Tworzenie programów rozwojowych (szkoleń zewnętrznych i wewnętrznych, projektów coachingowo-mentoringowych, itp.).
Mentoring biznesowy:
Naprzeciw tym wyzwaniom wychodzą nasze programy Mentoringowe (Programy Wsparcia Menedżerów), umożliwiające wspólną, interwencyjną pracę nad konkretnymi, ważnymi dla Ciebie zagadnieniami oraz rozwój pożądanych kompetencji na bieżąco. Ponadto Mentoring daje możliwość ciągłej konsultacji podejmowanych przez Ciebie kroków biznesowych, z niezależnym konsultantem/mentorem, co w znaczący sposób ogranicza, ponoszone ryzyko decyzyjne.
Coaching biznesowy:
Rozpoczynając proces coaching’owy (posiadamy akredytację ICC), wybieramy się z Tobą w podróż, której celem jest samospełnienie oraz życie w zgodzie ze sobą i otaczającym światem.
Szkolenia zamknięte:
- Budowanie autorytetu (marki) menedżera,
- New Management – ewolucja roli menedżera i technik zarządczych,
- Motywowanie pracowników,
- Coaching i mentoring pracowników,
- Zarządzanie procesem zmian w organizacji,
- Rekrutowanie i rozwój pracowników,
- Delegowanie zadań oraz kaskadowanie praw i obowiązków,
- Udzielanie informacji zwrotnych,
- Teambuilding (tworzenie planów integracyjnych w organizacji),
- Zarządzanie poprzez proces vs. zarządzanie poprzez cele (koncepcje mieszane),
- Zarządzanie grupami roboczymi i procesami poprzez grupy robocze,
- Zarządzanie strategiczne: tworzenie planów strategicznych, planów taktycznych, planów realizacji,
- Zarządzanie P&L – tworzenie prognoz i budżetów oraz weryfikacja ich realizacji,
- Podejmowanie decyzji (kalkulacja i przejmowanie ryzyka biznesowego),
- Sprzedaż i budowanie relacji biznesowych,
- Wystąpienia publiczne i medialne,
- Sztuka wysławiania się – retoryka i erystyka,
- Warsztaty rozwoju osobistego – ciało, umysł, emocje,
- Wywieranie wpływu i przeciwdziałanie manipulacji,
- Inne.
Budowa marki pracodawcy (Employer branding):
Przy wyrównanym dostępie do nowoczesnych technologii i braku większych różnic w funkcjonalności i jakości produktów, to ludzie; ich wiedza, doświadczenie, kreatywność, elastyczność, umiejętność podejmowania decyzji oraz zaangażowanie i inicjatywa będą decydować o przewadze konkurencyjnej Twojej Firmy.
Dobry pracownik jest obecnie najbardziej pożądanym, najcenniejszym zasobem dla organizacji, co powoduje, że jego pozyskanie staje się coraz trudniejsze, a utrata, coraz bardziej niebezpieczna i kosztowna. Aby sprostać oczekiwaniom pracowników, firmy intensyfikują swoje działania na rynku pracy, nieustannie uatrakcyjniając ofertę i poprawiając swój wizerunek. Dlatego, w walce o najlepszych pracowników, korporacje coraz częściej sięgają do arsenału środków tradycyjnie związanych z obszarem marketingu i Public Relations, tworząc i wdrażając przemyślane rozwiązania i kampanie informacyjne, z nimi związane.
- Ograniczenie fluktuacji kadr, poprzez zwiększenie poczucia lojalności pracowników,
-
Utożsamianie się pracowników z kulturą organizacyjną firmy i jej strategią, a przez to wzrost efektywności ich działania i poczucia odpowiedzialności za organizację,
- Redukcję kosztów pozyskania nowych pracowników (zmniejszenie wydatków na procesy rekrutacyjne i racjonalizację poziomu oferowanych wynagrodzeń),
- Poprawę percepcji marki firmy i oferowanych przez nią produktów lub usług.